kulissza.cafeblog.hu

Interjú Pozsgai Zsolt rendezővel az Omega musicalről, 2. rész

Intenzíven zajlanak a Gyöngyhajú lány balladája, az ExperiDance új zenés-táncos musicaljének próbái. Míg a táncosok az új koreográfiát, a musicalszínészek a 21 Omega slágert próbálják, az író-rendező mindent átlát és mindent harmonikus formába rendez. Interjú Pozsgai Zsolttal a készülő darabról. 2. rész. 

gyongyhaju_GRAFIKA_alapkreativ_adatokkal

A darabban nagyon plasztikusan jelennek meg emberi drámák. Honnan merített ezekhez a jelenetekhez?

Gyakorló drámaíró vagyok, immár több min nyolcvan darabom volt színpadon, volt idő megfigyelni az emberi történéseket. A drámaírás sajátja az emberi helyzetek többféle megvilágítása, ezek ütköztetése, vagy éppen elsimítása.

Nem aggódik, hogy túl komor témákat szerepeltet (szerelmi csalódás, kihűlt házasság, öngyilkosság) egy musical-hez képest?

A musical nem keverendő össze az operettel. A “Chicago” élő, véres témát boncolgat. A “Nyomorultak” teljes horror, és sorolhatnánk. Nagy Tibor zeneszerzővel közösen írt legsikeresebb musicalünk, a “Kölyök” Chaplinről szól, arról az élethelyzetről, amikor újszülött fia meghal, és helyette – az emlékére- megalkotja a THE KID című filmet. A musical inkább a klasszikus mesevilághoz áll közel, amely világ szintén sokszor komor és kegyetlen. És mégis mese, és mégis szórakoztató. Lehet különféle utakat választani egy új musical megírásakor. Lehet könnyed, egyszerű, műkarakterekkel teli – és lehet a valódi életből merítkező a téma. Ebben az esetben egy mély érzelem átélésére adunk lehetőséget a közönségnek, és a tapasztalatom az, hogy ezért inkább hálásak, mintha majmolunk valamit a színpadon.
A darabban a 18 éves Kriszta egy nagyon mély szerelmi csalódáson megy keresztül. És ezért inkább feladná az életet. De találkozik valamivel vagy valakivel, aki ezt megakadályozza. Miért lenne ez komor téma? Szerintem az út, amely a főszereplő lány útja egyfajta megtisztulás. És ad alkalmat katarzisra a nézőtéren is. Mert közünk van hozzá. Nem hiszem, hogy a színháznak másról kell szólnia.

Milyen karaktert kerestek Krisztára? És milyet Trombitás Frédire?

Kriszta szerepére mindenképpen egy nagyon érzékeny, és fiatal kora ellenére érzéki, tiszta tekintetű lányt kerestünk. Békefi Viktória és Simon Panna Bogi felváltva fogják játszani a szerepet. Trombitás Frédi pedig a legtöbbet éneklő szereplő, nyilván olyan hangi adottságokkal is kell rendelkeznie. És emellett érzékenynek kell lennie a költészetre, az abszurdra, hiszen maga a figura is egy absztrakt valami. Nagyon örülök, hogy Szomor György igent mondott a felkérésre.

Összességében milyen hatást szeretne kelteni a közönségben? Milyen érzésekkel térjenek haza?

Pozitív katarzist szeretnénk elérni. Ez már a modern kor, hogy a katarzist is fel kell osztani. Vannak olyan előadások, amelyek a negatív példákkal okoznak szellemi katarzist, a reménytelenség és a nihil felé lökik a nézőt. A miénk ennek ellenkezője. Szeretnénk mindenki által ismert helyzetből költészetet varázsolni a színpadra, a zene és a tánc eszközeivel. Ezt vegyíteni érzékeny színészi munkával. És mivel családtörténet, az szeretnénk, ha innen hazatérve a családtagok jobban megértenék egymást, mint előtte. És ráadásul jól szórakoznának. Ez a legtöbb, amit elérhetünk.

 

 

 

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!